Follow the HDI Tuning Facebook page to see our great customer feedback

Veel moderne voertuigen zijn enigszins 'onder tuned ' bij het loslaten van hun fabriek. Er zijn verschillende redenen voor :

De eerste is dat veel autobezitters niet zal vasthouden aan de aanbevolen service-intervallen voor hun specifieke voertuig. Als gevolg hiervan kan de motorolie verslechterende blokkades in de olieleidingen veroorzaken . Dit zou eventueel kunnen verhongeren de motor / turbo olie. De brandstof en luchtfilters kan ook blokkeren, het beperken van de kwaliteit en de stroomsnelheid van diesel. De fabrikanten moeten rekening houden met deze factoren ( en vele anderen) , en het voorkomen van schade aan de motor wordt veroorzaakt door een onverantwoordelijke eigenaar.

Een andere duidelijke oorzaak voor 'onder tuning ' van een voertuig is om de verkoop van toekomstige voertuigen te bevorderen . Als een fabrikant de uitoefening van hun nieuwe voertuigen jaar na jaar kan verbeteren , dan is het waarschijnlijk dat ze zullen blijven om hun nieuwste modellen te verkopen en zal blijven om winst te maken .

Moderne auto's worden uitgerust met een elektronische regeleenheid ( ECU ) , is het mogelijk dat een " tuner de erin opgeslagen te wijzigen en verhoog de ​​motoren prestaties. Dit wordt op dezelfde wijze uitgevoerd als de fabrikant zou benaderen als ze zouden kunnen worden verbeterd " het vermogen van het voertuig .

Al onze tuning is grondig getest om de veiligheid en de levensduur van de motor te waarborgen. Als er meer stroom wordt gevraagd van een motor is het belangrijk dat de onderhoudsintervallen worden nageleefd . Dit zal helpen om levensduur van de motor te verlengen . Bij HDI Tuning Ltd raden wij aan het snijden van de service-intervallen tot circa 6K mijl , net voor de gemoedsrust . Als je kijkt na uw auto, zal het zorgen voor u !

What makes a remap safe?

Bij het ontwikkelen van een chiptuning is het belangrijk om te controleren en log draaiende motor parameters met datalogging apparatuur . Hierdoor is het mogelijk om de hogedruk brandstofsysteem ( brandstofpomp , brandstof drukregelaar , injectoren , raildruksensor ) en de turbo waarborgen kunnen functioneren als verzocht en binnen de remap berekende terwijl toch binnen veilige grenzen .

Het is belangrijk te veel brandstof niet te injecteren als deze uitlaatgastemperatuur ( EGT ) kan verhogen wat kan leiden tot beschadiging van een turbo -lader ; al onze remaps worden getest om ervoor te zorgen de EGT niveaus binnen veilige grenzen blijven.

Het is ook belangrijk attent op weg naar een auto transmissie te zijn , de snelheid waarmee het koppel wordt gekocht in en het maximale koppel set is belangrijk. Als je bezorgd bent u misschien problemen met de koppeling hebt is het best in contact te komen met ons, over het algemeen adviseren wij het ​​aanbrengen van een nieuwe koppeling als het overmatig versleten is , of als alternatief kunnen wij produceren beperkte koppel remaps .