Ford Fiesta 1.6 TDCI 90 Mk6 & Mk7 Tuning options available EDC16C34 (2002 to 2010):

BHP

Stage 1 Power

Nm

Stage 1 Torque

Ford Focus

Stage 1 Remap- HDI tuning zorgt ervoor dat uw 1.6 90 120 PK en 270 Nm krijgt. Onze Stage-1 tuning zorgt voor een constant, gelijkmatig koppelverloop door het volledige toerenbereik. En dat terwijl er binnen de veilige grenzen van uw koppeling en turbo gebleven wordt. U kunt zelfs een kleine verbetering in brandstofverbruik verwachten.

Kijk heir voor testbank uitslagen voor de 1.6 HDI motor:121 BHP and 276Nm.

If you want to use our online service you can use KESS through the diagnostics port, or you can use BDM100 direct to the ECU. We've produced a video guide HERE detailing how to use the BDM100.

Stage 3 remap 145 BHP (GT1544V turbo 0445110259 injectors):

Hier slaan we een stap over, omdat de normale stage-2 tuning zinloos is op dit type motor. De turbo is namelijk niet groot genoeg om meer vermogen te geven dan stage 1+. In plaats daarvan moeten de turbo en de injectoren van het 1.6 110 model gemonteerd worden. Het type turbo dat nodig is, is de Garett GT1544V, en de injectoren hebben de code: 0445110259.

Here's a dyno plot from our project car: Ford Fiesta MK6 1.6 TDCI GT1544V 145 BHP

Here are some instructions to make it easy for you: 1.6 TDCI 90 turbo upgrade

The price for this is £200. We re-write the original software from your ECU, so it's a lot of work for us.

We can also make other custom setups such as a a hybrid GT1544V with a 52mm compressor, GT1749V or a GT2052V, but so far we've found the best drivability (least lag) comes from the TF035 BMW turbo upgrade. Take a look at the dyno results below:

Ford Fiesta 1.6 TDCI 90 Stage 1 Remap 120 BHP

Ford Fiesta 1.6 TDCI 90 with 110 turbo and injectors 145 BHP

Ford Fiesta 1.6 TDCI 90 with 110 injectors and GT1749V 184 BHP

Ford Fiesta 1.6 TDCI 90 with 297 110 injectors and BMW TF035 turbo 206 BHP

Peugeot 206 GTI HDI 110 143 BHP

Peugeot 307 1.6 HDI 110 142 BHP

Peugeot 206 1.6 110 with GT2052V turbo 210 BHP

Peugeot 207 1.6 HDI 90 with BMW TF035 turbo, 3.1 Bar MAP, 297 injectors 380Nm 200 BHP

GTD12 Hybrid turbo Citroen Berlingo 1.6 HDI 75 BHP -185 BHP 370Nm

GTD1244VZ blue HDI turbo upgrade 153 BHP 320Nm.

EGR verwijderen

EGR verwijderen is behoorlijk complex bij de 1.6 HDI. De solenoid heft namelijk veel draden die verbonden zijn met verschillende delen van de kabelboom. Daarom kan de solenoidstekker niet zomaar losgehaald worden. Om de EGR toch te verwijderen, is het nodig om een afdopplaat te monteren. Daarna kan de EGR software verwijderd worden met behulp van aangepaste software.

If you're not sure if you require EGR verwijderen, please read here.

Looking for a different turbo upgrade?

Here's a guide for a both a hybrid turbo upgrade good for 185 BHP, or you can use the standard GTD1244VZ for a reliable 153 BHP with 320Nm, or another guide here for a 200 BHP TF035 build. Please get in touch BEFORE setting up your custom turbo build so we can advise you what to fit and confirm that we can do the remeapped software. We can usually map anything that you can build, but it needs to be built the right way. We've done lots of turbo upgrades on the 1.6 HDI now, so we know which turbos are best for drivability, reliability and peak power.

Price £300.

We will soon have custom exhaust manifolds available for the TF035 210 BHP setup.

 

Contact HDI Tuning

Thank you
Error occurred while sending email. Please try again later.