Peugeot 207 1.6 HDI 110 Performance Remap:

BHP

Stage 1 Power

Nm

Stage 1 Torque

Peugeot 207

Peugeot 207 1.6 HDI 110 Stage 1 Remap (met behoud van roetfilter) – Deze milde stage-1 tuning is ontworpen om veilig met het roetfilter systeem gebruikt te worden. Piekvermogen zal uitkomen op 135 PK. Het maximale koppel zal uitkomen op 275 Nm. Rijeigenschappen zijn verbeterd dankzij een bruikbaarder koppelverloop in het hele toerengebied en meer vermogen bovenin het toerengebied. Het roetfilter wordt behouden door het brandstof-lucht mengsel hoogwaardig te houden, waardoor uitstoot laag blijft. Wij bevelen deze tuning aan voor nieuwere voertuigen met een lage kilometerstand.

Peugeot 207 1.6 HDI 110 Stage 1 + Remap (including Roetfilter verwijderen)- Deze milde stage-1 tuning is ontworpen om veilig met het roetfilter systeem gebruikt te worden. Piekvermogen zal uitkomen op 135 PK. Het maximale koppel zal uitkomen op 275 Nm. Rijeigenschappen zijn verbeterd dankzij een bruikbaarder koppelverloop in het hele toerengebied en meer vermogen bovenin het toerengebied. Het roetfilter wordt behouden door het brandstof-lucht mengsel hoogwaardig te houden, waardoor uitstoot laag blijft. Wij bevelen deze tuning aan voor nieuwere voertuigen met een lage kilometerstand.

Peugeot 407 1.6 HDI 110 Stage 1 + Remap (Roetfilter verwijderen)- De tuning voor het volledige vermogen van HDI Tuning brengt uw 1.6 110 naar 143 PK en 290 Nm koppel. De 1.6 110 is uitgerust met een roetfilter. Voor deze tuning moet deze verwijderd worden. HDI Tuning heeft daar gelukkig een passende oplossing voor die in de toekomst geen problemen zal geven.

Wij hebben deze tuningssoftware niet alleen ontwikkeld voor optimaal vermogen, maar ook om binnen de veilige grenzen van uw auto te blijven. Denk hierbij aan uw dubbel massa vliegwiel en koppeling, en vooral niet te vergeten; de turbo.

Zodra een roetfilter verwijderd is, zal het drukverschil over het schoepenwiel van uw turbo toenemen. Daardoor zal de turbo significant eerder opspoelen. Onze stage-1+ tuning herschrijft de aansturingsparameters van uw VNT turbo volledig om dit drukverschil te benutten. Dit zorgt niet alleen voor een gelijkmatig koppelverloop, het zorgt er ook voor dat uw turbo zich niet zal overbelasten. De tunings van HDI Tuning zijn de enige die uw 1.6 HDI turbo beschermen. Hierbovenop verwijderen we de fouten uit het toevoegingssysteem. Het is dus niet nodig uw computer van het toevoegingssysteem te vervangen of de bijbehorende tank te vullen.

Kijk heir voor testbank uitslagen voor de 1.6 HDI motor:

Peugeot 206 GTI HDI 110 143 BHP

Peugeot 307 1.6 HDI 110 142 BHP

Ford Fiesta 1.6 TDCI 90 with 110 turbo and injectors 145 BHP

Peugeot 206 1.6 110 with GT2052V turbo 210 BHP

Ford Fiesta 1.6 TDCI 90 with 110 injectors and GT1749V 184 BHP

Peugeot 207 1.6 HDI 90 with BMW TF035 turbo, 3.1 Bar MAP, 297 injectors 380Nm 200 BHP

GTD12 Hybrid turbo Citroen Berlingo 1.6 HDI 75 BHP -185 BHP 370Nm

GTD1244VZ blue HDI turbo upgrade 153 BHP 320Nm.

If you want to use our online service you can use KESS through the diagnostics port, or you can use BDM100 direct to the ECU. We've produced a video guide HERE detailing how to use the BDM100.

Volgens ons wordt de 1.6HDI betrouwbaarder zodra het roetfilter verwijderd wordt. De reden hiervoor is dat het roetfilter veel warmte in zich opslaat. Zodra u de motor uitzet krijgt uw turbo deze hitte te verduren. Zodra het roetfilter verwijderd is zal de turbo eerder afkoelen, en is er minder kans om de olie te laten aankoeken zodat het turbolager beschermt blijft. Natuurlijk is het belangrijk om uw motor goed bij te houden met hoogwaardige kwaliteit olie. We bevelen elke 10.000 kilometer aan om uw olie te wisselen.

Option In shop service Post your ECU to us Online remap service Unlocked ECU Roetfilter verwijderen pipe
Details Complete drive in service including live diagnostics & testing. Send us your EDC16 ECU for a remap and Roetfilter verwijderen Email us a read of your ECU using BDM100 or Kess V2 Our unlocked ECUS are a direct fit and come with a remap. Stainless Steel Roetfilter verwijderen pipe, direct fit.
Price £200 £150 £99 Check our Stock £85

EGR verwijderen

EGR verwijderen is behoorlijk complex bij de 1.6 HDI. De solenoid heft namelijk veel draden die verbonden zijn met verschillende delen van de kabelboom. Daarom kan de solenoidstekker niet zomaar losgehaald worden. Om de EGR toch te verwijderen, is het nodig om een afdopplaat te monteren. Daarna kan de EGR software verwijderd worden met behulp van aangepaste software.

If you're not sure if you require EGR verwijderen, please read here.

Looking for a turbo upgrade?

How about a turbo upgrade. Here's a guide for a both a hybrid turbo upgrade good for 185 BHP, or you can use the standard GTD1244VZ for a reliable 153 BHP with 320Nm, or another guide here for a 200 BHP TF035 build. Please get in touch BEFORE setting up your custom turbo build so we can advise you what to fit and confirm that we can do the remeapped software. We can usually map anything that you can build, but it needs to be built the right way. We've done lots of turbo upgrades on the 1.6 HDI now, so we know which turbos are best for drivability, reliability and peak power.

We will soon have custom exhaust manifolds available for the TF035 210 BHP setup.

Contact HDI Tuning

Thank you
Error occurred while sending email. Please try again later.