Peugeot 308 1.6 eHDI 92 8v Tuning options (2011 onwards):

BHP

Stage 1 Power

Nm

Stage 1 Torque

Peugeot 308

HDI Tuning heeft het meest recente ‘Boot mode Tricore’ programmeersysteem, wat ons de mogelijkheid geeft om het (tuningsbeschermde) EDC17 ECU van uw 1.6 eHDI binnen te komen. Deze tunings zijn geschikt voor de 1.6 8v motoren met 92 PK.

We hebben twee beschikbare opties. Eén die het roetfilter behoud, en de ander is ontworpen om het zonder roetfilter te stellen. Wij bevelen het behouden van het roetfilter aan, omdat nieuwe systemen robuuster zijn dat de oude roetfilters. De beste optie is om uw ECU toe te sturen, het is namelijk erg lastig om middels onze online tuningsservice de ECU te programmeren. Mocht u beschikken over een eigen Tri-core boot systeem, is het goed mogelijk om gebruik te maken van onze online tuningsservice.

Stage 1 Remap (met behoud van roetfilter) - 120 PK

Deze milde stage-1 tuning is ontworpen om veilig met het roetfilter systeem gebruikt te worden. Piekvermogen zal uitkomen op 120PK. Het maximale koppel zal uitkomen op 250 Nm. Rijeigenschappen worden verbeterd dankzij een bruikbaarder koppelverloop in het hele toerengebied en meer vermogen bovenin het toerengebied. En dit alles binnen de veilige grenzen van uw koppeling en turbo. Het roetfilter wordt behouden door het brandstof-lucht mengsel hoogwaardig te houden, waardoor uitstoot laag blijft. Pricing: Postal remapping service £200, Online remapping service £99 (program yourself).

Stage 1 + Remap Roetfilter verwijderen - 125 PK

De stage-1+ tuning is ontwikkeld voor diegenen die dat extra beetje vermogen willen, gecombineerd met de verwijdering van het foutgevoelige roetfilter. Piekvermogen met deze tuning is 125 PK en koppel komt op 290 NM, wat een groot verschil maakt in het karakter van uw auto. Deze tuning met verwijdering van roetfilter is uitgebreid getest op onze eigen project-auto, zodat wij kunnen garanderen dat het echt doet wat wij beloven en veilig is om te gebruiken. Onze roetfilter verwijderingssoftware kan ook zo geprogrammeerd worden dat de roetfilter temperatuursensoren, de druksensoren en de Lambda sensor verwijderd kunnen worden. Als u met één van deze een probleem hebt, is dit een goede oplossing. Pricing: Postal remapping service £200, Online remapping service £99 (program thuis).

Stage 3 remap - 141 PK

Wij hebben veel tijd bested aan het werken aan een VNT Turbo upgrade. De turbo die hier gebruikt wordt is een GTD1244VZ van het 1.6 115 model, die bijna zonder aanpassingen past. Dit zorgt voor geweldige prestaties van 320 NM en 141 PK.

Turbo upgrade guide PDF file.

Dyno results -

Stage 1 remap with DPF fitted - 120 PK

Citroen DS3 1.6 8V stage 3 setup with VNT turbo 141 PK

Contact HDI Tuning

Thank you
Error occurred while sending email. Please try again later.