Volvo V50 1.6D 16V 110 BHP Tuning options available (until 2010):

BHP

Stage 1 Power

Nm

Stage 1 Torque

Volvo V50

Stage 1 Remap (met behoud van roetfilter) – Deze milde stage-1 tuning is ontworpen om veilig met het roetfilter systeem gebruikt te worden. Piekvermogen zal uitkomen op 135 PK. Het maximale koppel zal uitkomen op 275 Nm. Rijeigenschappen zijn verbeterd dankzij een bruikbaarder koppelverloop in het hele toerengebied en meer vermogen bovenin het toerengebied. Het roetfilter wordt behouden door het brandstof-lucht mengsel hoogwaardig te houden, waardoor uitstoot laag blijft. Wij bevelen deze tuning aan voor nieuwere voertuigen met een lage kilometerstand.

Stage 1 + Remap (Roetfilter verwijderen)- De tuning voor het volledige vermogen van HDI Tuning brengt uw 1.6 110 naar 143 PK en 290 Nm koppel. De 1.6 110 is uitgerust met een roetfilter. Voor deze tuning moet deze verwijderd worden. HDI Tuning heeft daar gelukkig een passende oplossing voor die in de toekomst geen problemen zal geven.

Wij hebben deze tuningssoftware niet alleen ontwikkeld voor optimaal vermogen, maar ook om binnen de veilige grenzen van uw auto te blijven. Denk hierbij aan uw dubbel massa vliegwiel en koppeling, en vooral niet te vergeten; de turbo.

Zodra een roetfilter verwijderd is, zal het drukverschil over het schoepenwiel van uw turbo toenemen. Daardoor zal de turbo significant eerder opspoelen. Onze stage-1+ tuning herschrijft de aansturingsparameters van uw VNT turbo volledig om dit drukverschil te benutten. Dit zorgt niet alleen voor een gelijkmatig koppelverloop, het zorgt er ook voor dat uw turbo zich niet zal overbelasten. De tunings van HDI Tuning zijn de enige die uw 1.6 HDI turbo beschermen. Hierbovenop verwijderen we de fouten uit het toevoegingssysteem. Het is dus niet nodig uw computer van het toevoegingssysteem te vervangen of de bijbehorende tank te vullen.

Kijk heir voor testbank uitslagen voor de 1.6 HDI motor:

Peugeot 206 GTI HDI 110 143 BHP

Peugeot 307 1.6 HDI 110 142 BHP

Ford Fiesta 1.6 TDCI 90 with 110 turbo and injectors 145 BHP

Peugeot 206 1.6 110 with GT2052V turbo 210 BHP

Ford Fiesta 1.6 TDCI 90 with 110 injectors and GT1749V 184 BHP

200 BHP 380 Nm TF035 Turbo 297 injectors 3 Bar MAP sensor

If you want to use our online service, you'll need to use BDM100 direct to the ECU. We've produced a video guide HERE detailing the entire process.

Cost:

Option In Shop Service Post your ECU to us Online remap service
Details Complete drive in service including diagnostics and testing. Send us your EDC16 ECU for a remap and Roetfilter verwijderen Email us a read of your ECU using BDM100 or Kess V2
Price £200 £150 £99

We've found that DPF removal makes the 1.6 HDI engine much more reliable. Our reasoning for this is because the DPF stores a lot of thermal energy, so when you shut down your hot engine the turbo core takes a lot of this heat. With the DPF removed the turbo cools down more quickly and there is less chance for the oil to 'coke' and block the oil feed and the bearing. Of course it's important to service your engine regularly with good quality fully synthetic oil. We recommend every 6K miles.

EGR verwijderen

EGR verwijderen is behoorlijk complex bij de 1.6 HDI. De solenoid heft namelijk veel draden die verbonden zijn met verschillende delen van de kabelboom. Daarom kan de solenoidstekker niet zomaar losgehaald worden. Om de EGR toch te verwijderen, is het nodig om een afdopplaat te monteren. Daarna kan de EGR software verwijderd worden met behulp van aangepaste software.

If you're not sure if you require EGR verwijderen, please read here.

Contact HDI Tuning

Thank you
Error occurred while sending email. Please try again later.